‘Het water is mijn tuin’ zeggen schippers altijd. In de haven van Oirschot die zo lang grauw en grijs was komt een watertuin intussen goed tot zijn recht, vanaf een kade vol groen  en een heerlijk plateau, vol bloemen, midden in het kanaal. Een knusse plek om écht te genieten, volledig gerealiseerd door de vrijwilligers van het goede doel dat de haven beheert sinds 2025. 

Het 'kom gezellig achterom' gevoel was altijd het doel van Franc en Nancy die dit runnen met Stichting Goud voor Oud. In zekere zin komen boten als passant voorom, dus via de kade aan De Rijt komt men achterom! Bij de haven is te parkeren met fiets en auto en versnaperingen zijn aanwezig. Ook de boot is te bezichtigen, met kan er droog binnen zitten en er is een toilet. 

Nancy, u…

‘Het water is mijn tuin’ zeggen schippers altijd. In de haven van Oirschot die zo lang grauw en grijs was komt een watertuin intussen goed tot zijn recht, vanaf een kade vol groen  en een heerlijk plateau, vol bloemen, midden in het kanaal. Een knusse plek om écht te genieten, volledig gerealiseerd door de vrijwilligers van het goede doel dat de haven beheert sinds 2025. 

Het 'kom gezellig achterom' gevoel was altijd het doel van Franc en Nancy die dit runnen met Stichting Goud voor Oud. In zekere zin komen boten als passant voorom, dus via de kade aan De Rijt komt men achterom! Bij de haven is te parkeren met fiets en auto en versnaperingen zijn aanwezig. Ook de boot is te bezichtigen, met kan er droog binnen zitten en er is een toilet. 

Nancy, uitbater van Rondvaartboot De Waterengel, is als beroepsmatig zangeres in Oirschot nog niet echt bekend maar zal deze dag zelf muzikaal omlijsten, waar mogelijk met spontane aanvulling door gastartiesten die welkom zijn! 

Rolstoelvriendelijk: Ja
Koffie/thee: Ja
Aantal personen: 40

Neem alvast een kijkje

Locatie